Isnin, 8 Ogos 2011

naik basikal pula

        Mesti korang kata aku bohongkan?? Takkanlah dalam bulan puasa ni aku semampu itu untuk bersenam. Baru tadi buat senaman arobik. Bukan sekali ttp 2 sesi lak tu...pastu tup2 buat senaman naik basikal pula..
         Tpi percayalah mmg btl..aku tak bohong punya..lepas rehat bbrapa minit, hilangkn penat..sejukkan badan, aku kayuh pula basikal...tak ada apa yg mustahil kalau kta ada matlamat..matlamat akan bt kta kuat semangat!! Sebab nak ramping, aku suruh (blh dikatakan paksalah juga) diriku ini untuk terus beriadah. Tapi awas pd yg x mampu, jgn paksa sgt...tmbah2 di bln puasa...
       Okey, berbalik pd story tadi...sememangnya, aku naik basikal..aku naik basikal sambil tgk tv...tpu??? Ya ALLAH percayalah...aku naik basikal..basikal kayuh tu??? Emm..aku dapat agak apa korg rasa hairankan..Bka basikal org kayuh duk meronda taman tu..melampaulah kayuh basikal tu dalam umah..ingat umah aku besar mcm studium ker???

Basikal yg aku masukkan adalah benda alah ni:


Aku naik basikal ni lah..Cuma bentuknya ada beza skt..tp ala2 gambar di atas...Penat beb kayuh basikal ni..berjurai peluh aku keluar...hasil selama 21.34 minit aku duk kayuh sambil tgk tv, apa yg aku dpt...


cal= 50!!
GOOD JOB!
~Jika Usaha Pasti Sihat Ramping~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...