Selasa, 9 Ogos 2011

Jadual Waktu Minum Air Masak

Jadual yang akan aku kongsi dgn korang ini bukanlah jadual yg aku reka sendiri sebaliknya jadual yg aku peroleh dari pembacaan. Aku sedar yang aku manalah layak nak mereka bentuk jadual ini. So melalui pembacaan aku, rata-rata artikel yang aku baca menyarankan jadual seperti berikut:

SELEPAS BANGUN TIDUR- 2 GELAS AIR MASAK
-Membantu mengaktifkan organ dalaman.

30 MINIT SEBELUM MAKAN-1 GELAS AIR MASAK
-membantu penghadaman dan membuat perut lebih bersedia memberi ruang untuk kemasukan makanan.

SEBELUM MANDI-1 GELAS AIR MASAK
-membantu pengaliran darah dan mengurangkan tekanan darah.

SEBELUM TIDUR-1 GELAS AIR MASAK
-mengelakkan terkena serangan strok dan serangan jantung ketika tidur.


 ATAU KORANG boleh rujukan jadual yang seterusnya:


~Minum segelas air selepas bangun daripada tidur.
~Minum segelas air sebelum masuk tidur.
~Minum 3 teguk air setiap setengah jam
~Minum 3 teguk air selepas buang air kecil atau selepas menyusukan bayi(bagi yg bfeed lah)

 So buatlah pilihan yg bijak...yang mana korang rasa boleh masuk..janji 2 liter sehari!

~jom berusaha untuk sihat ramping!~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...